Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Guldägget driver med reklambranschens ”problem”

Publicerad: 23 Februari 2017, 13:17

83 procent av svenskarna uppger att de ogillar reklam. Nu får branschen stöd av andra yrkesgrupper som stretar på i motvind.


Ämnen i artikeln:

KingReklambyråerColonyKommLinda NilssonGuldäggetReklamfilmFLXGuldägget 2017

Inför Guldägget 2017 har Komm och reklambyrån King tagit fram en kampanj till stöd för branschen. I tre filmer tar de upp problemen med reklamtrötthet på ett humoristiskt vis för att stötta kreatörernas kamp.
– När majoriteten av de man vill kommunicera med aktivt försöka undvika det man gör kan man tänka sig att många ger upp. Men så funkar inte de som tävlar i Guldägget. Istället fortsätter de passionerat att skapa kreativ kommunikation, säger Linda Nilsson, tävlingsansvarig för Guldägget på Komm, i en kommentar.

Kampanjen kommer också att synas på utomhustavlor och i print. Där uppmanas allmänheten att spana in all den kommunikation som belönats i tävlingen som påvisar att reklam kan vara kul, smart och informativ.
– Vi som sitter och går igenom alla bidrag som skickas in till Guldägget ser ju hur mycket intressant kommunikation som skapas i vårt land varje år. Kommunikation som kan bidra till nya tankesätt, som kan leda till förändrade värderingar och ibland till något så basalt som att locka till skratt. Vi känner att fler borde få upp ögonen prisad markandskommunikation, säger Linda Nilsson.

Arbetsgrupp
Komm:
Projektledare Linda Nilsson
Produktionsledare Fredrik Kullberg

King:
AD Linnea Gardefjord
AD Jesper Stein
AD Axel Lokrantz Månson
Copy Christoffer Dymling
Projektledare Pernilla Berg
Produktionsledare Åsa Slättegård

FLX:
Regissör Eddie Åhgren
Producent Therese Pettersson
Exekutiv producent Sandra Fohlin

Colony:
Byråproducent Markus Ahlm
Postproduktion Erik Lindahl

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.