Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guldägget får mobilkategori

Publicerad: 6 december 2011, 14:08

Reklamtävlingen Guldägget gör som Cannes Lions – lanserar en mobilkategori. – Den mobila utvecklingen har gått snabbt och är idag en mediekanal lika självklar som övriga tävlingskategorier vi har i Guldägget, säger Maja Siösteen, Guldäggsgeneral.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Cannes Lions införde nyligen en mobilkategori, och nu gör Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm, detsamma i Guldägget.

”I Mobilkategorin kommer kampanjer som innefattar nedladdningsbara  applikationer samt sajter som utvecklats för handhållna enheter såsom  smartphones och läsplattor att belönas. Även sms- och mms baserade  kampanjer ingår i kategorin”, skriver Komm i ett pressmeddelande.

Mobilt blir den fjortonde kategorin i Guldägget som också byter namn på två befintliga kampanjer – kategori Interaktivt blir Digitalt och Media blirAlternativa Media.

– Vi har också valt att lyfta och tydliggöra underkategorierna till  Design och Digitalt mycket mer och kommer från och med Guldägget 2012  dela ut minst ett Silverägg i respektive underkategori, säger Maja  Siösteen i en kommentar.

Guldäggets 14 kategorier är: Alternativa Media, Design, Digitalt, Direkt,  Event, Film, Integrerat, Mobilt, PR, Produktion, Radio,  Tidningsannonsering, Titan, och Utomhus.

Inlämningen startar den 9 december och deadline är den 23 januari.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.