Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 Januari 2011, 10:32
Det börjar dra ihop sig inför sista inlämningsdagen till Guldägget. Resume.se frågar Daniel Vaccino, copy på DDB, vad han tycker om året som gått och vad som händer 2011.
Ämnen i artikeln:
Daniel VaccinoDaniel Vaccino.
Vilka kampanjer tycker du mest förtjänar Guldägg i år?
– Mini Cooper Getaway är väldigt bra. Kalle-anka-kampanjen på Stureplan är också bra. Sen tycker jag att Papercut borde ha en chans i print. Ibland skriver han fint den där Magnus.
Av det du själv har varit med och gjort, vad tror du har störst chans på Guldägg?
– Lumix1200-kampanjen för Panasonic där vi gav 1200 amatörfotografer 15 minuter var på Fotografiska Museet. Kanske nån McDonald's-annons, om juryn bedömer saker på tom mage.
Hur går det med inskickandet och casefilmer?
– Sådär. Guldägget har en buddhistisk hållning till det här med regelverk. Allt är föränderligt liksom. Men det blir nog bra, lagom till halv 12 imorgon natt.
Har du sett några trender i svensk reklam 2010?
– Den har blivit bättre.
Om du ska sia lite, vad blir bäst reklamåret 2011 tror du?
– DR blir det nya svarta och allt blir mer personligt. Produktutveckling blir ny kategori i Månadens kampanj.
Tidigare tyckare:
Gustav Egerstedt
Ulrika Good
Lotta Mårlind
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Daniel Vaccino