Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Guldägget har en buddhistisk hållning till regelverk"

Publicerad: 21 Januari 2011, 10:32

Det börjar dra ihop sig inför sista inlämningsdagen till Guldägget. Resume.se frågar Daniel Vaccino, copy på DDB, vad han tycker om året som gått och vad som händer 2011.


Ämnen i artikeln:

Daniel Vaccino

Daniel Vaccino.

Vilka kampanjer tycker du mest förtjänar Guldägg i år?
– Mini Cooper Getaway är väldigt bra. Kalle-anka-kampanjen på Stureplan är också bra. Sen tycker jag att Papercut borde ha en chans i print. Ibland skriver han fint den där Magnus. 

Av det du själv har varit med och gjort, vad tror du har störst chans på Guldägg?
– Lumix1200-kampanjen för Panasonic där vi gav 1200 amatörfotografer 15 minuter var på Fotografiska Museet. Kanske nån McDonald's-annons, om juryn bedömer saker på tom mage.

Hur går det med inskickandet och casefilmer?

– Sådär. Guldägget har en buddhistisk hållning till det här med regelverk. Allt är föränderligt liksom. Men det blir nog bra, lagom till halv 12 imorgon natt.

Har du sett några trender i svensk reklam 2010?

– Den har blivit bättre.

Om du ska sia lite, vad blir bäst reklamåret 2011 tror du?
– DR blir det nya svarta och allt blir mer personligt. Produktutveckling blir ny kategori i Månadens kampanj.

Tidigare tyckare:

Gustav Egerstedt

Ulrika Good


Lotta Mårlind

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Daniel Vaccino

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.