Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 november 2015, 15:08
Kommunikationsbyråerna säger sig syssla allt mer med innovation. Nu ska det belönas i Guldägget.
Innovation är en ny kategori i nästa års upplaga av Guldägget.
– Innovation i vår bransch är att introducera något nytt, framtaget för att kommunicera våra kunders budskap. Innovation som kommunikation gör varumärket och produkterna som kunder säljer intressantare. Innovation är att vilja mer. När traditionella medier tappar i räckvidd, kan vi byråer uppfinna nya budskapsbärare; som verktyg, tjänster, maskiner. Det är rätt fantastiskt, kommenterar Mattias Ronge ledamot i KOMMs styrelse samt i Guldäggets Tävlingsgrupp och till vardags vd på Edelman Deportivo.
Innovation definieras i Guldägget som "bidrag som utvecklar och/eller introducerar ett helt nytt sätt att kommunicera kring varumärket. Det kan till exempel vara en medialösning, produkt, en tjänst eller en affärslösning".
– Det känns jättekul att introducera en ny kategori, som dessutom känns så självklar, för nästa års tävling, säger Maja Siösteen som är projektledare för Guldägget, i ett pressmeddelande.
Fredrik Thambert