Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guldägget kampanjar med äkta guld

Publicerad: 4 Mars 2019, 09:02

I kampanjen för årets upplaga av Guldägget lyfts kreativitetens värde fram genom en utomhuskampanj i äkta guld.


Ämnen i artikeln:

ReklamGuldäggetAbby Priest

I årets Guldäggskampanj tar man fasta på forskning som visar att kreativitet – trots att vi lever i en tid när det mesta automatiseras – är viktigare än någonsin för att skapa kommunikation som ger effekt och uppnår affärsmål.

– Guldägget är Sveriges största kommunikationstävling och vår existens bygger på att höja den kreativa standarden och därmed öka effekten och värdet på kommunikation. Det handlar inte om att göra kreativa kampanjer för sakens skull. Kreativitet är ett hantverk som är bra för affären. Kreativ kommunikation är ett av de viktigaste affärsverktygen för att nå hög lönsamhet och tillväxt och morgondagens vinnare är de som vågar satsa mest på kreativitet, säger Linda Nilsson, tävlingsansvarig för Guldägget, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med Abby Priest som har skapat en utomhuskampanj i 24-karats guld för att belysa det faktiska värdet av kreativitet och emotionell kommunikation.

– Att den digitala transformationen kommer fortsätta råder inget tvivel om. Men vad
kommer sen? Jag tror att pendelrörelsen är på väg tillbaka och en våg av kreativ transformation kommer följa där hjärta och hjärna är avgörande. Långsiktig kommunikation är den som banar för den största affären i slutändan. Där är kreativitet den enskilt största råvaran. I all sin enkelhet är den värd sin vikt i guld, säger Oskar Hellqvist, creative director på Abby Priest, i pressmeddelandet.

När kampanjen är avslutad skänks de exklusiva guldtavlorna till några av Sveriges mest populära reklamskolor för att påminna morgondagens kommunikatörer om vikten av deras framtida kreativa insatser.

Vilka bidrag som är nominerade till Guldägget 2019 offentliggörs den 21 mars på vernissager runt om i landet. Guldäggsgalan äger rum den 25 april på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamGuldäggetAbby Priest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.