Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guldägget krymper

Publicerad: 3 februari 2009, 15:44

Nu har Reklamförbundet räknat antalet bidrag till årets upplaga av Guldägget. Totalt har det kommit in 1226 bidrag, vilket är drygt 100 färre än i fjol.


Ämnen i artikeln:

Digge ZetterbergGuldägget

– Vi är ändå nöjda med att det är så många som vill vara med och tävla i ett läge där många är osäkra på vad som ska hända under året, säger Digge Zetterberg projektledare för Guldägget.

Antalet bidrag i den interaktiva kategorin och design ökar. Samtidigt kommer det in färre bidrag i tidnings- och radioreklam.
– Det återspeglar verkligheten, eftersom internet växer starkt som reklammedium.

Igår hade huvudjuryn sitt första sammanträde. Under vecka nio ska sedan alla jurys samlas för att gå igenom de inskickade bidragen. I mitten av mars avslöjas vilka som nominerats och den andra april är det dags för gala och prisutdelning.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Digge ZetterbergGuldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.