Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 februari 2009, 15:44
Nu har Reklamförbundet räknat antalet bidrag till årets upplaga av Guldägget. Totalt har det kommit in 1226 bidrag, vilket är drygt 100 färre än i fjol.
– Vi är ändå nöjda med att det är så många som vill vara med och tävla i ett läge där många är osäkra på vad som ska hända under året, säger Digge Zetterberg projektledare för Guldägget.
Antalet bidrag i den interaktiva kategorin och design ökar. Samtidigt kommer det in färre bidrag i tidnings- och radioreklam.
– Det återspeglar verkligheten, eftersom internet växer starkt som reklammedium.
Igår hade huvudjuryn sitt första sammanträde. Under vecka nio ska sedan alla jurys samlas för att gå igenom de inskickade bidragen. I mitten av mars avslöjas vilka som nominerats och den andra april är det dags för gala och prisutdelning.
Tobias Rydergren