Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Guldägget slår ihop kategorier

Publicerad: 12 december 2017, 09:19

Kategorierna Direkt och Event blir Aktivering. Dessutom uppdateras beskrivningarna för Film och Onlinefilm inför nästa års gala.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerGuldägget

Nästa år kommer Guldägget ha en kategori färre. Komm anser att Direkt och Event kan tävla mot varandra i den nya kategorin Aktivering. Så här definierar de den nya kategorin:

"Aktivering innefattar bidrag som levandegör varumärken, där det fysiska eller digitala mötet med konsumenten står i centrum. Här belönas kommunikation som skapat interaktion med en tydligt definierad målgrupp. I kategorin kan (fysiska eller digitala) utskick, events, applikationer och annan direktkommunikation tävla."

Vad som skiljer Film och Onlinefilm förtydligas också i Guldägget 2018.

"Kategorin Film innefattar filmer där utrymme köpts på biografer eller någon av de linjära och digitala TV-kanalerna" skriver Komm om den förstnämnda.

"Kategorin Onlinefilm innefattar rörligt material som är anpassat till Internet och/eller på ett eller annat sätt utnyttjar kanalens möjligheter. Det ska finnas en tydlig uppdragsgivare och avsändare, oavsett om uppdragsgivaren betalat för visningen eller inte" lyder den andra.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerGuldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News