Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Guldäggskampanjen hyllar branschen

Publicerad: 21 mars 2014, 10:15

Lowe Brindfors kampanj för Guldägget.

I årets Guldäggskampanj vänder de blicken utåt istället för inåt. Komm och Lowe Brindfors vill lyfta fram att bra reklam engagerar en brett och får fans.


Kampanjen bygger på sajten fansen.se där besökare kan bli fans av någons jobb och skicka ett mejl med beröm. Den kommer också att synas på utomhustavlor och banners.  

"Tidigare Guldäggskampanjer har fokuserat väldigt mycket bara på branschen. I år ville vi också prata om kommunikationens kraft med fler än oss som redan arbetar med det. Många Guldäggsvinnande kampanjer har spridit sig och blivit en stor del av människors liv" skriver byrån Lowe Brindfors i beskrivningen av kampanjen.  

Syftet är att höja självförtroendet i branschen som i allmänhet ofta får mer ris än ros.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News