Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guldäggskampanjen lyfter fram reklam som gör skillnad

Publicerad: 9 December 2015, 11:36

Volts kampanj för Guldägget 2016 vill lyfta fram hur god kommunikation kan vara och gör det genom att driva frågan: vad är det för skillnad?


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjVoltGuldägget

I ett tidevarv där skillnaden mellan produkter och erbjudanden krymper, blir kommunikationens roll alltmer central. Det differentierande ligger inte i en säkrare bil, utan hur du pratar säkerhet. Enligt Volts kampanj är hur är viktigare än vad. Frågan som Guldägget driver i år blir helt enkelt "Vad är det för skillnad?". Med skillnad syftar man till konsten att kommunicera på ett sätt som sticker ut i bruset, biter tag i mottagen, träffar hjärtat, och får folk att föredra det ena före det andra.

– Många företag idag konkurrerar med en produkt som på papperet är snarlik konkurrenternas. Hur du är och hur du paketerar ditt erbjudande är minst lika viktigt som vad du säljer. I årets kampanj vill vi lyfta fram vikten av modig kommunikation och hylla dom som ser till att den blir av, säger Daniel Vaccino, kreativ chef på Volt i ett pressmeddelande.

Om det förr var en smart funktionell fördel som gjorde skillnaden, så är det i dag ett företags syften, vision, värden, deras sätt att vara och deras kommunikation, som bygger fundamentet för att få in och behålla kunder. Konsumenter idag väljer i allt högre utsträckning produkt på vad de känner och tycker för varumärket.

Kampanjen startar idag, 9 december och pågår fram till Guldäggsgalan den 20 april nästa år.

Arbetsgrupp
Petter Nylind – copywriter/kreativ chef Volt
Daniel Vaccino – copywriter/kreativ chef Volt
Lisa Vaccino – Art Director Volt
Christian Jörgensen – Art Director Volt
Sara Böttiger – Designer Volt
Åsa Stjärnquist – Originalare & Formgivare Volt
Cecilia Kroon – Projektledare Volt
Caroline Sjöström – Produktionsledare Volt
Henrik Stampe – Strateg Volt
Linda Nilsson - Sponsoransvarig Guldägget
Maja Siösteen - Projektledare Guldägget

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjVoltGuldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.