Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Guldäggspodd om nykläckta blåbär

Publicerad: 7 februari 2013, 08:49

Digge Zetterberg Odh, Anna Qvennerstedt, Sara Haag och Joakim Labraaten.

Foto: Pressbild.

"Blåbär" är temat i den tredje Guldäggspodden. Anna Qvennerstedt, Joakim Labraaten och Digge Zetterberg Odh delar med sig av sina nybörjarmissar.


Ämnen i artikeln:

GuldäggspoddenGuldägget

Det tredje avsnittet av Guldäggspodden, "Blåbär", handlar om att vara
ny i branschen. Sara Haag träffar Joakim Labraaten, copywriter på
Åkestam Holst, Anna Qvennerstedt, copywriter på F&B och Digge
Zetterberg Odh från Berghs som öppenhjärtigt delar med sig av sina
egna erfarenheter, nybörjarmissar och åsikter.

Det talas om hur man ska klä sig inför ett kundmöte och om att anställa outbildad personal. Vi får även veta hur en falsk NHL-spelare lyckades ta sig in på Berghs. Och är den populära skolas elever otränade i att "tänka film"? Vad som verkligen krävs av dagens blåbär råder det delade meningar om.

Vidare berättar Joakim om resan från Bollnäs till byråtäta Stockholm.
Vad är det bästa med att komma från Bollnäs när man jobbar inom mediebranschen i Stockholm?
– Fördelen är väl att man har en hyfsat bra bild över vilka som bor och lever i småstäder som Bollnäs, med omnejd och eftersom jag alltid haft lättare för att prata med bekanta än främlingar så kommer den bilden till användning varje gång människor i småstäder som Bollnäs ska pratas med. Snart har jag bott i den här stan i tio år och en bild börjar ta form, även om jag då och då ber kollegor att fylla i vissa luckor, svarar han.

I sändningen berättar Joakim  även om sin tid som öl-ansvarig på Åkestam. Vi får också exempel på hur man kan marknadsföra sig och avslutningsvis om hur nya kreatörer kan söka kycklingstipendium, värt 20 000 kronor.

De två första avsnitten har tillsammans redan fått närmare 7000 lyssningar. – Att så många har lyssnat på avsnitten betyder att vi nått personer även utanför branschen, vilket var ett av målen med årets kampanj, säger Maja Siösteen på Komm.

Lyssna på det nya avsnittet här. 

Ämnen i artikeln:

GuldäggspoddenGuldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News