Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guldäggsvinnare lämnar The Fan Club

Publicerad: 2 Oktober 2013, 11:53

Ida Backman, copywriter.

Foto: Pressbild.

Skåne-byrån Wonderleap & Eight värvar copywritern Ida Backman. Hon har bland annat vunnit Guldägg (1 guld och 2 silver) och lejon i Cannes (1 silver och 1 brons). Hon har jobbat på alltifrån The Fan Club och Forsman & Bodenfors till Acne.


Ämnen i artikeln:

Wonderleap & Eight

Vd:n för Wonderleap & Eight, Klas Tjebbes, meddelar att Ida Backman ska arbeta som kreatör och copy på flera av de viktigaste uppdragen samt  som en drivande kraft i byråns ”kreatörskollektiv”.

Klas Tjebbes uppger att byrån har vunnit alltifrån Dalblad och Malmö Stad till nya uppdrag för Skånemejerier på sistone.

– Vi växer med god lönsamhet och ser på framtiden med tillförsikt, säger Klas Tjebbes i en kommentar.

Ida Bäckman har arbetat med kunder som IKEA, Volvo, Viktväktarna och Skånemejerier.

Hon har också vunnit Campaign Emerging Talent Award inom kategorin ”The Explorer”.

Wonderleap  & Eight har även knutit till sig ad:n Lotta Diab, som tidigare  arbetade på Aaa, vilka gick konkurs för en tid sedan.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Wonderleap & Eight

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.