Reklam
Guldlådans vinnare klara
Publicerad: 23 januari 2014, 10:59
Foto: Pressbild.
Vinnarna i Postens tävling i direktmarknadsföring, Guldlådan, har korats. Systembolaget och Barncancerfonden låg bakom uppdragen och tävlingen delades upp i två kategorier: B2C och Välgörenhet.
KB
Karl-Johan Byttner
Vinnare i B2C-kategorin var ”Det sista glaset” av Berghs-studenterna Niklas Olovsson och Urban Wirdheim.
Välgörenhetskategorin vanns med ”Bortom ord” av Nayeli Kremb och Sebastian Snygg från Reklamskolan vid Göteborgs stad.
Finalen bestod av tre finalister som fick pitcha live inför juryn.
Systembolagets uppdrag i B2C-kategorin gick ut på att få fram budskapet ”Våga prova alkoholfritt på Kåren”.
Målet var att få fler inom målgruppen att testa alkoholfria alternativ på kåren/nationen under en utekväll samt att öka nedladdningen av appen ”Promillekoll”.
Välgörenhetskategorin gick ut på att få fler givare med budskapet ”Visa ditt hjärta – bli månadsgivare till Barncancerfonden”.
– Det som är extra roligt i år är att vi har fått in bra bidrag från så många skolor. Bland vinnarna finns skolor i Stockholm, Göteborg och Malmö representerade, säger Carin Ivrell, ansvarig för Guldlådan på Posten i en kommentar.
Tre specialpris delades även ut.
Bästa hantverk gick till Forsbergs skola för bidraget ”Låt varje barns historia få ett lyckligt slut” från Amanda Frykberg, Emmy Glans och Miranda Schmitz.
Malmö Högskola vann Bästa strategi med ”Det finns alternativ”.
Forsbergs vann också Juryns hedersomnämnande med ”Den perfekta fyllan” av Stina-Marie Olsson, Carl Herner, Mattias Green och Max Andersson.
Guldlådan arrangeras av Posten och syftet är att öka intresset för och förståelsen för Direktmarknadsföring och DR.
Posten ingår i PostNord-koncernen, som hade 40 000 medarbetare och en omsättning på 39 miljarder kronor under 2012.