Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guldlådans vinnare klara

Publicerad: 23 Januari 2014, 10:59

Foto: Pressbild.

Vinnarna i Postens tävling i direktmarknadsföring, Guldlådan, har korats. Systembolaget och Barncancerfonden låg bakom uppdragen och tävlingen delades upp i två kategorier: B2C och Välgörenhet.


Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenSystembolagetGuldlådanPosten

Vinnare i B2C-kategorin var ”Det sista glaset” av Berghs-studenterna Niklas Olovsson och Urban Wirdheim.

Välgörenhetskategorin vanns med ”Bortom ord” av Nayeli Kremb och Sebastian Snygg från Reklamskolan vid Göteborgs stad.

Finalen bestod av tre finalister som fick pitcha live inför juryn.

Systembolagets uppdrag i B2C-kategorin gick ut på att få fram budskapet ”Våga prova alkoholfritt på Kåren”.

Målet  var att få fler inom målgruppen att testa alkoholfria alternativ på  kåren/nationen under en utekväll samt att öka nedladdningen av appen  ”Promillekoll”.

Välgörenhetskategorin gick ut på att få fler givare med budskapet ”Visa ditt hjärta – bli månadsgivare till Barncancerfonden”.

–  Det som är extra roligt i år är att vi har fått in bra bidrag från så  många skolor. Bland vinnarna finns skolor i Stockholm, Göteborg och  Malmö representerade, säger Carin Ivrell, ansvarig för Guldlådan på  Posten i en kommentar.

Tre specialpris delades även ut.

Bästa  hantverk gick till Forsbergs skola för bidraget ”Låt varje barns  historia få ett lyckligt slut” från Amanda Frykberg, Emmy Glans och  Miranda Schmitz.

Malmö Högskola vann Bästa strategi med ”Det finns alternativ”.
Forsbergs  vann också Juryns hedersomnämnande med ”Den perfekta fyllan” av  Stina-Marie Olsson, Carl Herner, Mattias Green och Max Andersson.

Guldlådan arrangeras av Posten och syftet är att öka intresset för och förståelsen för Direktmarknadsföring och DR.

Posten ingår i PostNord-koncernen, som hade 40 000 medarbetare och en omsättning på 39 miljarder kronor under 2012.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.