Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Guldpennor till Åkestam Holst och Jung von Matt

Publicerad: 16 maj 2011, 05:03

Åkestam Holst och Jung von Matt plockade hem var sin guldpenna vid One Show Interactive. Men Wieden & Kennedy var bäst.


Wieden & Kennedy dominerade de flesta reklampriser redan förra året med Old Spice-reklamen. Och fortsätter att kassera in priser för The Man Your Man Could Smell Like.

Vid One Show Interactive, som delades ut i New York i fredags, tog Isaiah Mustafa, skådespelaren som har huvudrollen i Old Spicereklamen, emot Best of Show-priset för Old Spicessvarskampanj.

I One Show fick Wieden & Kennedy Amsterdam Best in show för Nikereklamen Write the Future.

Den här delen av One Show hade de svenska byråerna måttliga framgångar med Lowe Brindfors silverpenna för Rädda barnen-kampanjen som bästa placering.

Det gick betydligt bättre i One Show Interactive, där Nicke Bergström var ordförande för juryn. Åkestam Holst tilldelades en guldpenna för Postens kampanj där man skulle lyssna på gröna postpaket. Det blev även en silverpenna för de levande julkorten för Posten.

Jung von Matt fick guldpenna för redan prisade Mini Getaway medan DDB Stockholm fick silverpenna för hastighetslotteriet.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.