Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Guldregn över Abby Norms Adobe-kampanj

Publicerad: 8 maj 2014, 14:35

Reklambyrån Abby Norm har fått rena rama guldregnet över sig för Adobe-kampanjen ”Photoshop Live – Street Retouch Prank”. Byrån vann bland annat två guld i ”The Communicator Awards” i måndags och har nu precis vunnit guld i ”The Golden Award of Montreaux”.


Ämnen i artikeln:

Abby NormAdobe

"The Communicator Awards" är en global tävling som belönar stora priser inom marknadsföring och kommunikation.

Abby  Norm vinner guld i kategorierna ”Branded, Business to Consumer” och  ”Branded Content, Viral”. Byrån har även vunnit silver i ”Online Video,  Innovative/Experimental” och ”Online Video, Viral”.

Upplägget med  kampanjen ”Photoshop Live – Street Retouch Prank ”går ut på att Abby  Norm har riggat ett system som har kopplats till en annons vid en  busskur.

Personer som dyker upp i busskuren hamnar sedan i annonsen i  alla möjliga sammanhang.

6 000 bidrag har skickats in till tävlingen.

Abby Norms Adobe-kampanj har idag även vunnit guld i The Golden Award of Montreaux i kategorin ”Creative use of media”.

Kampanjen har även belönats i tävlingar som New York Festivals, Epica och Lowie Awards.

Arbetsgrupp:
Interaktiv creative director/art director: Oskar Hellqvist
Copywriter: Dan Göransson
Creative director: Emil Frid & Olle Nordell
Assisterande art director: Oscar Sjöqvist
Projektmanager: Gisela Bovin
Produktionsmanager:  Anna Fares
Produktionsteam: We Are Digital Sthlm
Account manager: Andreas Morne
Fotograf och retuschör:  Erik Johansson
Filmproduktion: IAM Production

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Abby NormAdobe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.