Reklam
Guldrullen – unik möjlighet för unga kreatörer
Publicerad: 18 september 2013, 10:52
Anmäl dig till Guldrullen. Annonsen gjord av Family Business.
Resumé lanserar Guldrullen – en digital kortfilmsfestival för obetalda kreatörer. Det är en unik möjlighet för talanger att slå sig fram i branschen.
MH
Magnus Helander
Du som vill vara med i Guldrullen ska göra en 20– 60 sekunder lång film på temat prokrastinering och visa hela branschen vad du går för. Alla bidrag kommer nämligen få ta plats bland nyheterna på Resume.se under vintern, vilket förhoppningsvis kan leda till både mappvisningar och jobb.
– Guldrullen är ett fönster där kreatörer ska kunna visa upp sig för byråbranschen. Vi har märkt hur extremt svårt det är att få genomslag i byråbranschen och då vill vi öppna upp den genomslagskraft som Resumé har för kreatörer som vill visa vad de går för. Det är öppet för alla, kostar inget och vi ställer inga krav annat än max längd och tema, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.
Dina förväntningar och förhoppningar på detta?
– Att vi får se många okända kreatörer slå igenom. ärligt talat började tanken gro när vi såg Oskar Pernefeldt skapa republiken Arimus för att komma in på Beckmans. Då insåg vi att det finns mycket kreativ kraft som vi kan hjälpa till att visa upp.
Varför temat prokrastinering?
– Vi tror att prokrastinering eller uppskjutande är väldigt vanligt där det finns kreativa dead lines. Dels är det ett kul grepp att marknadsföra tävlingen på men det är nog en verklighet som alla kreatörer känner igen sig i. Hur man skjuter upp det verkliga arbetet för att googla runt massa strunt på nätet. Jag tror det kan bli ett kul meta tema.
Läs mer om hur tävlingen går till på Resume.se/guldrullen
Senast 30 november vill vi ha ditt bidrag.