Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Guldvågen växer

Publicerad: 2 Juni 2016, 07:31

Guldvågens grundare Sophie Lokko och Ellinor Ekström.

Foto: Press

Jämställdhetspriset Guldvågen expanderar med två nya kategorier: Årets kampanj och Årets Inspiratör.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerGuldvågenSophie LokkoJämställdhetReklamKommunikationsbyråerEllinor Ekström

Guldvågen introducerades 2015 av kreatörerna Sophie Lokko och Ellinor Ekström och blev en omedelbar succé. Åkestam Holst stod som vinnare första året i konkurrens med 22 kommunikationsbyråer.

Inför galan i november instiftas två kategorier – förutom Sveriges mest jämställda byrå. Dessa är Årets kampanj och Årets Inspiratör.

LÄS MER: Åkestam Holst – Sveriges mest jämställda byrå
LÄS MER: ”Pinsamt att inte vara jämställd idag”

Årets kampanj hyllar ett inkluderande arbete som utmanar normer och verkar för en mer jämlik värld. Årets inspiratör ska ta en tydlig ställning och våga förändra branschen vad gäller mångfald och jämlikhet.

– Vi tror starkt på att lyfta upp branschens bästa exempel för att få fler att vilja göra bättre. Med Årets Kampanj vill vi motivera fler kunder och byråer att göra arbeten som inkluderar och verkar för en bättre värld. Dessutom tror vi att bra förebilder är en otroligt viktig del i branschens förbättringsarbete. Genom att lyfta upp dem som kämpar för att lösningen ska komma snabbare kan vi få fler att vilja göra samma sak, dessutom förtjänar de så klart en stor high five och jubel, säger Sophie Lokko, en av Guldvågens grundare.

– Guldvågen 2015 fick en otroligt bra respons med flera byråer som redan har ökat takten med sitt jämställdhetsarbete. Nu utökar vi tävlingen för att sätta fokus på på kommunikationen vi tar fram och människorna som står bakom, allt för att få mer progressiv kommunikation som påverkar världen till det bättre, säger Ellinor Ekström, en av Guldvågens grundare.

Guldvågen delas ut i november. Sista anmälningsdag för tävlingen är den 1 september.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.