Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Gullers Grupp startar kommunikationskurs i Skärholmen

Publicerad: 6 september 2018, 07:35

Aynur Isayeva, projektledare på Gullers Grupp och föreläsaren Faduma Aden.

Kommunikationsbyrån ska erbjuda unga i ytterstadsområden praktiska kunskaper inom pr- och kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Gullers GruppReklamAmetist Azordegan

Bristen på mångfald i kommunikations- och mediebranschen har varit en omdebatterad fråga i branschen under många år. Inom reklamvärlden har flera byråer anslutit sig till projekt som #SthlmOp (tidigare Sthlm Open) för att göra någonting åt problemet och bredda byråernas rekryteringsbas.

Nu väljer kommunikationsbyrån Gullers Grupp att lansera sitt eget projekt för att bredda rekryteringsbasen inom kommunikations- och mediebranschen. Inom ramen för pilotprojektet KOM.POPUP kommer byrån erbjuda ungdomar i Skärholmen en pop up-kurs i att nå ut, skapa publicitet och påverkansarbete. Kursen är kostnadsfri.

– Vi vill sätta branschens kunskaper i händerna på unga från förorten, en grupp vars röster ofta utesluts i samhället. Vi vill öka deras förutsättningar för inflytande och samtidigt förändra en bransch i behov av fler perspektiv, säger Aynur Isayeva, projektledare för kursen på Gullers Grupp.

Några av de som kommer att föreläsa under kursen är bland annat musikjournalisten Ametist Azordegan och den sociala entrepenören Faduma Aden.

– Det känns naturligt för mig att medverka och bidra med mina kunskaper. Det här är precis den typen av initiativ som vi på Berghs inkluderingsråd jobbar för att ta fram i syfte att göra kommunikationsbranschen mer inkluderande, säger Faduma Aden.

Kursen startar den 22 september och hålls i samarbete med fritidsgården Andra Hemmet i Skärholmen, där kurserna även kommer att hållas.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.