Reklam
Gulliga katter – vilken framgångsresa
Publicerad: 15 oktober 2015, 13:40
Flygresor.se vill gå sin egen väg och satsar mycket på onlinefilm och radio. Kristoffer Rengfors blir Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin researrangörer.
Metros förre chefredaktör Kristoffer Rengfors tog över jobbet som marknadschef på Flygresor.se för några månader sedan efter Olov Lindberg. Bolaget vill marknadsföra sig på ett annat sätt än konkurrenterna. Deras reklamfilm med gulliga kattungar har över två miljoner visningar på Youtube.
– Vi försöker göra reklam som människor faktiskt förstår och kommer ihåg. Vi riktar oss till alla som någonsin ska köpa en flygresa. Och vi ser efter mätningar att vår reklamerinran är skyhög, jämfört med många konkurrenter. Så, då når vi både unga och gamla med vår kommunikation, säger Kristoffer Rengfors.
Kristoffer Rengfors ser som sin största utmaning att fortsätta hjälpa Flygresor att växa ännu mer.
– För branschen är förflyttningen till mer mobil trafik en jätteutmaning. Trafiktillväxten finns där men många har oerhört svårt med konverteringen på mobila enheter.
Övriga nominerade i kategorin Researrangörer:
Ulrica Nordvall, Apollo Resor
Susanne Svensson, Expedia
Anna Laestadius, Fritidsresor
Björn Alvarsson, Mr Jet
Tony Ryttersson, Reseguiden
Michael Kapil, Ticket
Claes Pellvik, Ving
Byråsamarbeten
Strategi och koncept: Robert German
Filmproduktionsbolag: KEFT
Producent: Fabian Mannheimer
Regissör: Mårten Lindsjö
Text/musik: Robert German
Musik: Markus Nyberg, Markus Näslund