Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 oktober 2010, 08:27
Glenn Reklambyrå växer, tar in nya delägare och byter namn till Guts & Glory. – Vi bestämde oss för att växla upp, säger Niclas Nilsson, vd.
Ämnen i artikeln:
Guts & GloryGuts & Glory: Ivan Matanovic, copy, Patrik Lundberg, ad, Niclas Höggren, projektledare, Niclas Nilsson, vd.
Niclas Nilsson har drivit Glenn Reklambyrå i Malmö tillsammans med Patrik Lundberg i fem år. Under våren har de känt av ett ökat engagemang hos kunderna som har gett dem mer jobb.
Nu har de anställt den tidigare frilanscopyn Ivan Matanovic, som även blir delägare. Detsamma gäller projektledaren Niclas Höggren som kom från reklambyrån Kär och Galen i vintras. Nu blir de fyra delägare som äger en fjärdedel var.
Guts & Glory har också anställt ad:n Martin Johansson som tidigare jobbade på Malmöbyrån Kär och Galen som gick i konkurs i somras.
Enligt Niclas Nilsson har Martin Johansson en gedigen erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror vilket passar byrån bra eftersom de har fått in två rejäla konton med den profilen: Nordenuppdraget för Unilevervarumärket Knorr och Gillebagaren.
– Det känns fantastiskt bra. Det finns en stor potential i Malmö, säger Niclas Nilsson.
Guts & Glory manifesterar nystarten i nya lokaler vid Gustaf Adolfs torg i Malmö.
Ulrika Fjällborg
Ämnen i artikeln:
Guts & Glory