Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 april 2011, 06:32
Guts & Glory har tagit hem uppdraget att ompositionera och lansera det nya handelskvarteret Caroli i Malmö. Malmöbyrån fick uppdraget efter en pitch med tio andra byråer inblandade. – De visade ett mycket starkt engagemang, säger Mattias Svensson på Profi, som äger Caroli, i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Guts & GloryGuts & Glory
Caroli har nyligen påbörjat en omfattande revitalisering av det gamla köpcentret och tar ett helhetsgrepp på såväl det klassiska Caroli-kvarteret och Gamla Stan i Malmö.
– Det är riktigt kul att få in Caroli. Det är en mycket spännande resa de påbörjat. Målet är att ompositionera Caroli och komma från känslan av ett köpcentrum, säger Niclas Höggren, projektledare på Guts & Glory.
Det vinnande arkitektförslaget har tagits fram av danska arkitektkontoret Schmidt Hammer Lassen och har sedemera konceptualiserats av Brand Union med Hans Brindfors i spetsen. Guts & Glorys uppgift blir att att ta fram en kommunikationsplattform och lansera det nya Caroli.
– Förutom att de hade kloka insikter och kul idéer visade de ett mycket starkt engagemang, säger Mattias Svensson på Profi, som äger Caroli.
Målet är att det nya handelskvarteret ska stå färdigt våren 2013.
Martin Johansson, kreatör
Ivan Matanovic, kreatör
Niclas Höggren, projektledare
Cia Holst, produktionsledare
Kristoffer Hiller, digitalt
Christofer Nordström, original
Christian Ström
Ämnen i artikeln:
Guts & Glory