Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Gymkedjan uppmanar till engagemang med utmanande annonser

Publicerad: 7 januari 2016, 11:34

Glöm svettband och upplysta aerobicshallar. Den amerikanska gymkedjan Equinox nya kampanj liknar ingen annans.


Ämnen i artikeln:

Wieden+Kennedy

En mamma som ammar två barn på en restaurang, en sexorgie och en feministisk protest. Det är några av ingredienserna i Equinox nya kampanj, signerad Wieden + Kennedy. Budskapet är "Commit to something" och syftar till att få folk att aktivera sig i de saker de brinner för.

– Att engagera sig för en sak. Att engagera sig för det man tror på. Att engagera sig i jakten på den allsmäktiga dollarn. Eller till och med att engagera sig för sex med flera partners. Ju mer vi stretchade på begreppet, desto intressantare blev kampanjer, säger byrån till Adweek.

De menar också att det är reklambranschens ansvar att kommunicera de frågor som är aktuella i dagens samhälle, och ta ställning i sociala frågor istället för att "porträttera människor som ytliga objekt utan narrativ".

Bilderna är tagna av fotografen Steven Klein. Här är ett urval:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Wieden+Kennedy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.