Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Gymkedjan vill att vi ska engagera oss i något

Publicerad: 4 januari 2017, 09:54

En kvinna med bortopererade bröst och en helnaken man med spegel framför skrevet. Det är några av annonserna i den amerikanska gymkedjan Eqiunox nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerWieden+KennedyReklamkampanj

Resumé skrev i fjol om gymkedjan Equinox reklamkoncept "Commit to something" med bilder som sticker ut i reklamsammanhang. I år återanvänder de sin tagline och anlitar återigen modefotografen Steven Klein. Byrån som ligger bakom är Wieden + Kennedy i New York.
– Det verkar finnas en stark rörelse för lättja och brist på engagemang i dag. De här bilderna är skapade för att visa att vårt engagemang, inte bara i träning utan i livet, definerar vilka vi är, säger byråns creative director John Parker till Adweek.

Trots att Equinox är en lyxig gymkedja finns det inte mycket i deras annonser som skvallrar om det. Istället för svettiga motionärer möter vi människor som på olika sätt bryter mot normen.
– Bilderna ska hylla en mängd olika engagemang. Vissa rör sociala frågor, andra är mer lekfulla. Exempelvis den tutuerade modellen Samantha Paige som har gjort en dubbel mastektomi, vilket haft stor påverkan på den hon är i dag.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.