Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 Oktober 2012, 13:25
Del av Gyros kampanj för Ledarna.
Fackförbundet Ledarna och reklambyrån Gyro (numera DGA) når en förlikning kring förra årets kontroversiella utomhuskampanj. Reklambyrån backar därmed från sin ursprungliga hållning i frågan. Summan som DGA måste betala Ledarna är hemlig.
Fackförbundet Ledarna och reklambyrån Damn Good Agency (DGA), tidigare Gyro, har slutit fred.
Överenskommelsen sker efter att DGA och Ledarna nått en förlikning kring hur stor ersättning fackförbundet får efter felaktigheter i en utomhuskampanj i Stockholm för ett år sedan. Annonserna innehöll namn på personer som inte hade tillfrågats innan.
– Vi är glada över att kunna lägga det här bakom oss, säger Niki Westerberg, kommunikationschef på Ledarna i en kommentar.
Beslutet om förlikning skedde innan målet skulle tas upp i Stockholms tingsrätt.
Hur stor summa DGA kommer att betala fackförbundet kommer att hållas hemlig. Avtalet innehåller nämligen en sekretessklausul och parterna kommer därför inte att kommentera innehållet ytterligare.