Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gyro putsar vidare på Stockholms varumärke

Publicerad: 20 Mars 2009, 10:48

Stockholms Business Region, med varumärket Stockholm – the Capital of Scandinavia, har genomfört en upphandling för ny reklambyrå. Valet föll återigen på Gyro Scandinavia.


Ämnen i artikeln:

Gyro

Bild från sajten Stockholm – Capital of Scandinavia

Gyro Scandinavia ligger bakom det kaxiga påståendet ”Stockholm – Capital of Scandinavia”. Varumärkesplattformen och konceptet togs fram redan 2003 men lanserades först två år senare.

Nu har byrån fått förnyat förtroende med avsändaren, Stockholm Business Region.
Upphandlingen gällde kommunikationstjänster för Stockholm Business Region och dess dotterbolag Stockholm Visitors Board och Stockholm Business Region Development.

Målet är att fortsätta marknadsföra huvudstaden under varumärket ”Stockholm – the Capital of Scandinavia”.

Monica Ewert, kommunikationschef på Stockholm Business Region, säger att det bland annat var Gyros erfarenhet av ”city branding” som avgjorde till deras fördel.

– Vi har sedan tidigare ett mycket positivt samarbete med Gyro och ser fram emot att fortsätta utveckla Stockholms varumärke tillsammans med dem.  Gyro har den internationella profil och erfarenhet vi söker.

Gyro kommer nu bland annat att titta närmare på hur de kan utveckla konceptet mot mer nischade målgrupper. Byrån nämner som exempel Stockholm som businessdestination, miljöstad eller eventstad.

Arbetsgruppen på Gyro:

Gunilla Lundström, Projektledare/Varumärkesstrateg
Julian Stubbs, Planner
Maria Berglund, Produktionsledare
David Andersson, Copywriter
Lina Mehlqvist, Art Director
Louise Carlsson, Original

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Gyro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.