Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gyro ska få snurr på drycktillverkare

Publicerad: 13 Februari 2012, 12:59

Dryckbolaget Magic House har valt Gyro till ny byrå och strategisk partner för företagets kommunikation i Sverige och Europa. Första uppdraget blir att utveckla ett nytt kommunikationskoncept och en varumärkeshandbok.


Ämnen i artikeln:

Gyro

Gyro vann uppdraget i konkurrens med fem byråer. Uppdraget går  framförallt ut på att ompositionera Magic House varumärke från en  energidryck till en funktionsdryck.

Det nya konceptet och kommande  kampanjer ska även anpassas till internationella marknader i och med  dryckerna till en början även ska lanseras i Frankrike, Tyskland och  Holland.

Magis House säljer och marknadsför två drycker i Sverige – Natural Magic Focus, som innehåller naturlig sötning med lågt GI och  Natural Magic Energi, som är en energidryck med naturliga ingredienser.

Den svenska kampanjen sker framförallt under våren:
–  Magic House drivs av ett energiskt team med stora ambitioner. Vi ska  hjälpa dem nå deras tuffa mål och att vitalisera varumärket genom ett  nytt strategiskt koncept och kreativa kampanjer, säger Claës af Burén,  vd för Gyro Stockholm i en kommentar.

Gyros arbetsgrupp består av:  Caroline Wood projektledare, Robert Dysell planner, Mats Wallin ad,  Olga Wirén copywriter och Isabella Seger, produktionsledare.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Gyro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.