Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

H&M i kampanj för återvinning: Inte likt något annat vi gjort

Publicerad: 3 september 2015, 10:32

H&M uppmanar allmänheten att samla in sina gamla kläder till återvinning.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetCSRH&MKampanj

Kampanjen bär budskapet att det bara finns en regel när det kommer till mode – återvinn dina kläder. Payoffen i kampanjen är "Close the loop".

"Kampanjfilmen är rent visuellt inte lik någon annan film som vi har gjort. Den är filmad på flera olika platser runt om i världen med en mängd olika karaktärer som visar att det bara finns en regel inom mode och att vi tillsammans kan sluta textilkretsloppet", skriver H&M i ett pressmeddelande.

Klädkedjan drog igång sin återvinningstjänst 2013. Enligt bolaget har man hittills samlat in 18 000 ton textilier världen över, varav 613 ton från Sverige.

Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HållbarhetCSRH&MKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.