Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 Juni 2009, 07:12
Klädkedjan H&M har under de senaste åren samarbetat med ett flertal kända designers. Senast i raden var britten Matthew Williamson. Nu väljer H&M ytterligare en britt, Jimmy Choo, som gjort sig känd för sina lyxiga skodon.
Foto: Magnus Magnusson/Cameralink
Stella McCartney, Viktor & Rolf, Roberto Cavalli, japanska Rei Kawakubo för Comme des garçons och nu senast brittiska Matthew Williamson. Det är raden av kända designers som gjort gästkollektioner åt klädkedjan H&M.
Nu är det Jimmy Choos tur. I höst lanseras kollektionen som beskrivs som en glamorös kollektion som ska tilltala urbana kvinnor.
Det är första gången H&M väljer att göra ett samarbete med ett accessoarmärke. Det är också första gången Jimmy Choo kommer att skapa kläder. Tanken är att designern ska ta fram en damkollektion som matchar hans skor och väskor.
Kollektionen kommer även bestå av en mindre herrkollektion med skor, väskor och accessoarer.
Kollektionen lanseras den 14 november i 200 butiker världen över.
Linda Fagerlind