Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

H&M plockar in Durmaz för att stoppa skitsnacket

Publicerad: 23 Augusti 2018, 08:11

Foto: Pressbild

I kampanjen ”Selected by Jimmy Durmaz” har fotbollsspelaren själv plockat ut sina favoritplagg i H&Ms senaste höstkollektion.


Ämnen i artikeln:

H&MReklamKampanj

I kampanjen ”Selected by Jimmy Durmaz” har fotbollsspelaren själv plockat ut sina favoritplagg i H&Ms senaste höstkollektion. Vid sidan om planen är Jimmy Durmaz engagerad i den ideella organisationen Locker Room Talk, som sedan 2016 utbildar unga i omklädningsrum, inom idrottsföreningar och skolor, med mål att skapa jämställdhet och ett omklädningsrum för alla.

– Det var väldigt roligt att välja ut mina favorit-looks från H&M:s kommande kollektion, de visar verkligen upp den stil som jag vill bära i höst. Samarbetet känns riktigt bra då det speglar mig som person med mitt intresse för stil och mitt engagemang för Locker Room Talk. Jag tror och hoppas att vi tillsammans, genom Locker Room Talk, kan nå ut till unga och motivera dem till att våga vara sig själva och våga lita på sina egna drömmar och mål i livet, säger Jimmy Durmaz i en kommentar.

I samband med kampanjstarten den 6 september så kommer H&M erbjuda sina kunder att lägga till några kronor på sitt köp för att stödja organisationen.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Jung.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

H&MReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.