Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 juli 2015, 13:21
Katy Perry.
Foto: Pressbild/H&M.
Artisten Katy Perry blir Hennes & Mauritz nya affischnamn från och med i höst.
Det är klädjättens julkampanj som Katy Perry ska fronta. Kampanjen startar i november och körs ut globalt via tv och tidningsannonser.
– H&M var en av de första butikerna jag upptäckte i samband med att jag började utprägla min egen personliga stil. Jag har fortsatt att älska H&M under åren, säger Katy Perry i ett pressmeddelande.
Dan Jackson och svenske Jonas Åkerlund har hjälpt till med kampanjen.
– Vi är väldigt glada över att Katy Perry blir stjärnan i vår julkamapnj. Vi älskar Katy – allt ifrån hennes obeskrivliga talang och energi till hennes lekfulla personliga stil, säger Pernilla Wohlfarht, designchef på H&M.