Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

H&M värvar Gants Sverige-vd

Publicerad: 11 april 2008, 07:05

Gant tappar sin svenska vd Per Sjödell. Resume.se kan avslöja att Sjödell blir operativ marknadschef på H&M. – Det stämmer. Det känns galet kul, säger han till Resume.se.


Per Sjödell. Foto: Aino Nyvelius.

Per Sjödell, född 1972, kom till Gant 2005 från Ica där han var reklamchef och drev dagligvarujättens inhousebyrå.

Sjödell är ursprungligen civilekonom från Linköpings universitet. Han har även ett förflutet som marknadsförare på IQ Media Nordic. Han har också varit vice verkställande direktör på Abrakadabra Reklam & Marknadsföring.

Nu tar han staget vidare till H&M där han tillträder en nyinrättad tjänst som operativ marknadschef den 2 juni.

Sjödell kommer att arbeta nära marknadsdirektören Jörgen Andersson som ansvarar för den strategiska biten. H&M:s marknadschef för Sverige är Sofia Jegerborn.

Varumärkeskonsultföretaget Interbrand listar H&M som Europas starkaste varumärke, skriver Financial Times. H&M-varumärket uppges vara värt 10,4 miljarder euro.

– Det ska bli fantastiskt spännande att få jobbba med ett så starkt varumärke, säger Per Sjödell till Resume.se.

Gant har inlett jakten på en efterträdare till Per Sjödell.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.