Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Halebop en befriande enkelhet"

Publicerad: 18 Januari 2011, 13:18

Det börjar dra ihop sig inför sista inlämningsdagen till Guldägget. Resume.se frågar Lotta Mårlind, AD på Garbergs, vad hon tycker om året som gått och vad som händer 2011.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetGarbergsLotta Mårlind

Lotta Mårlind på Garbergs. Foto: Resumé.

Vilka kampanjer tycker du mest förtjänar Guldägg i år?
– Halebop-kampanjen i både print & film har en befriande enkelhet över sig. Papercut-annonsen eller printen är fantastiskt fint skriven och går rakt in i magen och hjärtat. Vår egen kampanj för Stadsmissionen där vi sände Kalle Anka live på Stureplan. Rädda barnens utomhuskampanj där bilden är snarlik men situationen hemsk kontra trevlig. Såg en fantastisk utomhusenhet i dag för Alcro färg som kändes som en värdig one shot.

Av det du själv har varit med och gjort, vad tror du har störst chans på Guldägg?
– Fortums elskåpskampanj eller Fortum kärnkraftsprint. Även Clas Ohlsons fars dag-annons samt kanske kokboken "Om jag var din hemmafru"

Hur går det med inskickandet och casefilmer?
– Det är ju alltid lite utav ett aber men rullar trots allt på i hygglig takt.

Har du sett några trender i svensk reklam 2010?
– Tycker det är en fortsatt trend att iscensätta händelser och låta de köpta medierna prata kring dem.

Om du ska sia lite, vad blir bäst reklamåret 2011 tror du?
– Saker som görs på riktigt, det vill säga där produktutvecklingen och reklamen går hand i hand.

Så här såg det ut när Resume.se skrev om Halebops nya manér. 

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.