Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Halebop lanserar nytt koncept – skrotar kärleksbombandet

Publicerad: 5 April 2018, 07:51

Sedan Halebop och Perfect Fools inledde sitt samarbete har man presenterat några fristående kampanjer. Nu presenterar man ett helt nytt koncept och grafisk identitet.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsHalebopReklam

Halebop har länge försökt hitta en position som "den schyssta operatören" och har i sin kommunikation fokuserat på att sprida kärlek och gemenskap, bland annat genom att kampanja mot näthat, anordna kärleksfyllda rapbattles och skildra fina möten på bussen. Kampanjerna mottog en rad priser, däribland Titan-guldägg och en 100-wattare i kategorin långsiktigt. Halebop samarbetade då med Honesty. Enligt Halebops marknadschef Johanna Sahlman valde man att avsluta det långa samarbetet då Halebop kände att kommunikationen hamnat för långt ifrån produkten.

Efter att under ett år ha skött all sin kommunikation inhouse valde man i slutet av 2017 att inleda ett samarbete med Perfect Fools. Efter att ha presenterat en sommar, en julkampanj och en rad oneoffs lanserar man nu Halebops nya koncept och grafiska profil.

Den lekfulla tonen från tidigare finns kvar.

– Vi är oerhört stolta över den nya profil vi lanserar. Utgångspunkten har varit digital och att skapa igenkänning över alla touchpoints. Perfect Fools har verkligen gift ihop gamla och nya Halebop på ett fint sätt och för in ett mänskligt element i vårt manér som resonerar bra med målen i kommunikationsplattformen, säger Johanna Sahlman, marknadschef på Halebop.

Lanseringskampanjen "Gör Whatever" består bland annat av tre filmer i regi av Sara Haag och producerade av det nystartade produktionsbolaget NewNew. Tidigare i karriären har Sara Haag regisserat bland annat SVT-serien "Full patte". I ett pressmeddelande berättar bolaget att man med "Gör Whatever" vill hylla allt det bra, halvbra, udda, kul och tramsiga som varje dag delas i sociala medier.

– Halebop ska känns lite som en digital bazar, en marknads- och mötesplats där allt kan hända. Där det digitala blir en möjliggörande för det mer mänskliga. Vi ser verkligen fram emot att driva detta i bevis på alla möjliga sätt, säger Patrick Dry, creative director på Perfect Fools.

Filmerna kommer att synas i tvc, bio, online video, och i digitala kanaler från och med vecka 14 till mitten av maj. Kampanjen kommer även att gå i utomhus, digital utomhus och banners.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsHalebopReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.