Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Halebop/Smicker vinner medaljer i ”VM för RM och DM”

Publicerad: 16 Oktober 2013, 09:33

UPPDATERAD RM- och DM-branschens internationella tävling Echo Awards avgjordes i Chicago i natt. Smicker vinner både Silver och Brons för Halebop. TBWA vann guld i kategorin "Publishing/entertainment for consumer" med The Ice Record Project för indiebandet Shout Out Louds.


Ämnen i artikeln:

Karin RosellSmickerHalebop

Halebop inledde samarbetet med Smicker hösten 2011.

Bakgrunden var att den unga målgruppen behövde nya grepp, enligt Smicker.

Smicker  har utvecklat ett nytt lojalitetskoncept för mobilen där kunderna  spelar huvudrollen i alltifrån nyhetsbrev och spelmiljö till  individuellt anpassade välkomstfilmer som skickas via sms.

Upplägget har fått utmärkelsen ”Sveriges nöjdaste mobilkunder för femte året i rad och har också gett två guld i Guldnyckeln.”

I natt var det dags igen.

Halebop och Smicker vann både silver och brons vid DMA Echo Awards i Chiago, vilket enligt Smicker är RM- och DM-branschens VM.

Smickers vd, Pepe Larsson, menar att en del av framgången handlar om ett nytt sätt att se på lojalitet – Customer Engagement.

–  Med Customer Engagement skapar man en tydligare position på en marknad i  förändring – utifrån mottagarens villkor, säger han i en kommentar.

Han menar att det ytterst handlar om att förstå varumärkets roll i kundernas liv.

– Vi är en liten aktör som slåss mot jättar på en marknad med stenhård konkurrens. Det här  är ett härligt bevis för vad man kan åstadkomma tillsammans med sina  kunder utifrån äkta lojalitet i varje kundkontakt, säger Karin Rosell,  marknadschef på Halebop i en kommentar.

TBWA vann den ädlare valören Guld i kategorin "Publishing/entertainment for consumer" med The Ice Record Project för indiebandet Shout Out Louds.

Ämnen i artikeln:

Karin RosellSmickerHalebop

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.