Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hallon: Det är insidan (av mobilerna) som räknas

Publicerad: 3 April 2018, 07:34

Med hjälp av 3:s inhousebyrå har undervarumärket tagit fram ett nytt reklamkoncept som inte sätter nya telefonmodeller i första rummet.


Ämnen i artikeln:

InhouseHallonReklam

I reklamfilmerna lyfter Hallon upp det mobila livet, utan att visa upp själva hårdvaran. På så vis sätter de fokus på mobilens innehåll och abonnemang.

– Vi på Hallon vill leva som vi lär genom att fokusera på själva mobilabonnemanget. Alla andra operatörer visar själva telefonerna i sin kommunikation, utan att det är deras egna produkter. Vi vill visa insidan, det vill säga vår tjänst och det vi är bäst på, säger Vincent Salzedo, head of marketing på Hallon i en kommentar.

Konceptet har tagits fram med hjälp av Hi3G:s egna inhousebyrå, som är en fullservicebyrå med både Tre och Hallon som sina kunder. Byrån har i dag 14 anställda och arbetet leds av Kristian Lundman.

– Det känns otroligt kul att ha jobbat fram hela detta stora projekt tillsammans med kollegor här i huset. 3inhouse är vår reklambyrå och förstår oss på ett sätt som ingen annan byrå gör, och vi är oerhört nöjda med det nya kreativa konceptet, säger Vincent Salzedo i en kommentar.

Konceptet rullas tv, i print, som utomhusreklam, i sociala medier och digital annonsering från och med den 3 april 2018.

Arbetsgrupp:
Reklambyrå: 3inhouse
Produktion: Aspekt
Media: Digital New Agency
Webbyrå: iStone

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

InhouseHallonReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.