Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Han är en kreativ ikon”

Publicerad: 24 april 2013, 11:22

Lee Clow.

Foto: Pressbild.

Reklamlegendaren Lee Clow tilldelas Cannes Lions hederspris Lion of St. Mark. Han är ordförande för TBWA\Media Arts Lab och Director of Media Arts, TBWA\Worldwide. – Lee Clow är en kreativ ikon, en inspirationskälla och ett geni på att berätta varumärkes-stories på ett konstnärligt sätt, säger Terry Savage, ordförande för Lions Festivals, i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Lee Clow, som arbetat med reklam i mer än 40 år, är kanske mest känd för att ha varit med och tagit fram 1984-reklamen för  Apple’s Macintosh, Apples ”Think different”-slogan samt Energizer Bunny, Taco Bell chihuahua, och California Cooler-kampanjer.

Lee Clow kommer att få motta priset den 22 juni under Cannes Lions.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.