Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 April 2013, 11:22
Lee Clow.
Foto: Pressbild.
Reklamlegendaren Lee Clow tilldelas Cannes Lions hederspris Lion of St. Mark. Han är ordförande för TBWA\Media Arts Lab och Director of Media Arts, TBWA\Worldwide. – Lee Clow är en kreativ ikon, en inspirationskälla och ett geni på att berätta varumärkes-stories på ett konstnärligt sätt, säger Terry Savage, ordförande för Lions Festivals, i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2013Lee Clow, som arbetat med reklam i mer än 40 år, är kanske mest känd för att ha varit med och tagit fram 1984-reklamen för Apple’s Macintosh, Apples ”Think different”-slogan samt Energizer Bunny, Taco Bell chihuahua, och California Cooler-kampanjer.
Lee Clow kommer att få motta priset den 22 juni under Cannes Lions.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2013