Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 augusti 2014, 07:19
Mats Karsvall, byråchef för Unreel.
Kommunikationskoncernen Intellecta drar igång filmbolaget Unreel för rörliga medier.
– Vi ser hur marknaden snabbt förändras och hur rörliga medier driver mobil och digital trafik. Varje minut laddas det upp 100 timmar video på YouTube och snart beräknas 90 procent av all webbtrafik att vara videobaserad, säger Intellectas vd Yann Blandy i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Springtime-IntellectaFilmdelen som kommer att ligga hos Unreel lyfts däremd ut från Intellectas dotterbyrå Rewir – detta för att ”renodla och tydliggöra de olika bolagens spetskompetenser”.
Mats Karsvall är byråchef för Unreel som från start ha ett tiotal medarbetare med bland annat projektledare, kreatörer, regissörer, animatörer och redigerare.
– Vi satsar inte bara på att ha den största kreativa höjden och bästa produktionskapaciteten. Vi tar även fram strategier för hur våra kunder bäst når sin målgrupp. För oss är form, innehåll och distribution lika viktigt, säger Mats Karsvall i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Vi har ett knivskarpt team som behärskar hela kedjan inom rörliga medier från strategier till koncept och produktion. Sammanhanget inom Intellecta med byråer som Bysted, Hilanders, Intellecta Corporate, Propeople, Rewir, River, och Wow by Rewir bidrar förstås också med en fantastisk kontext. Tillsammans med dem kan vi ta betydligt större grepp inom digitala och rörliga medier framöver, fortsätter Mats Karsvall.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Springtime-Intellecta