Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 mars 2014, 14:22
Thomas Høgebøl (t.v) och Mike Walsh.
Foto: Pressbild.
Mike Walsh blir partner och styrelsemedlem i The North Alliance, NOA. Han ska jobba nära Thomas Høgebøl och fokusera på NOA:s internationella ambitioner och dess digitala roadmap.
Mike Walsh är en framtidsstrateg som bland annat jobbar med Fortune 50-bolagen om hur man ska bli mer innovativa och skapa bolag som är anpassade för 2000-talet.
– Mike är en extraordinär, inspirerande och innovativ människa. Han har arbetat inom en rad branscher på en rad olika globala marknader, säger NOA:s vd Thomas Høgebøl i en kommentar.
Mike Walsh ger unika insikter om hur varumärken på ett bättre sätt kan engagera sina kunder, men också hur man blir en mer innovativ byrå, enligt Thomas Høgebøl.
– Jag älskar en bra historik. Du förväntar dig att världens bästa vodka kommer från en plats där vattnet är som allra mest kallt och rent. Det är ingen skillnad med marknadsföring, säger Mike Walsh i en kommentar.
Han menar att skandinavisk kreativitet och design beundras världen över och att kunderna är några av de mest sofistikerade, eleganta och uppkopplade som finns.
– Det krävs något alldeles särskilt för att överleva och frodas på en sådan här marknad. Därför känns det fullständigt naturligt att Skandinavien ska vara födelseort för en global marknadsgrupp som är reda att ta sig an framtiden, säger Mike Walsh i en kommentar.
NOA ska erbjuda lokala, nordiska och internationella kunder ett brett spektrum av tjänster. Den röda tråden är fokus på skandinaviskt tänkande och dess företagskultur.
Det här är NOA:
– Består av sju kommunikationsbyråer i Sverige, Danmark och Norge.
– 450 anställda
– En beräknad omsättning på en halv miljard norska kronor
Karl-Johan Byttner