Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Han blir kundansvarig för Pepsi

Publicerad: 24 Oktober 2012, 08:32

Kristian Mirsch.

Den digitala produktionsbyrån Society 46 har rekryterat Kanon Vodkas förre marknadschef Kristian Mirsch för att ta hand om den nya storkunden Pepsi.


Ämnen i artikeln:

Society 46

I början av oktober kunde Resumé avslöja att Nakeds grundare Johan Falk och Fredrik Svensson ska lämna den egna byrån och går in som storägare i  digitala produktionsbyrån Society 46.

Förra veckan blev det även känt att Society 46 har landat Pepsi som ny storkund.

Nu kan Resumé avslöja att den som blir projektledare och kundansvarig för Pepsi är Kristian Mirsch.

–  Kristian är en av branschens unga talanger, som med sin bakgrund inom  dryck och sin kunskap inom sociala medier, kommer att vara en stor  förstärkning till vårt nuvarande team, säger Karl Rosander, grundare av  Society 46 till Resumé.

Kristian Mirsch har en bakgrund som  marknadschef för Kanon Organic Vodka som på kort tid uppmärksammades  stort i Sverige och USA. Kanon Organic Vodkas ägare avled nyligen och därför är dess framtid oklar. Men för Kristian Mirsch väntar nu nya utmaningar.

–  Society 46 är en byrå som precis som jag vill skapa framtidens  kommunikation så det var inget svårt val från min sida. De har något  extremt spännande på gång och har knutit till sig några av branschens  bästa, så jag är i mycket gott sällskap. Att dessutom få jobba med ett  så stort, globalt varumärke som Pepsi och skapa en ny digital plattform  för dem är en väldigt rolig och intressant utmaning, säger Kristian  Mirsch.

Den digitala produktionsbyrån Society 46 startades i  Nakeds lokaler för tre år sedan och har tillsammans med byråer som Forsman & Bodenfors och Åkestam Holst gjort kampanjer för bland andra Sveriges Radio, Nike, SOS Barnbyar och Volkswagen.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Society 46

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.