Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 januari 2012, 08:00
I höstas lämnade Camilla Wallander NK för att ta över rodret på Berghs. Nu kan Resume.se berätta att det blir Daniel Stipich, tidigare bland annat varumärkeschef på Arlanda, som efterträder henne som marknadschef på NK.
Ämnen i artikeln:
Camilla WallanderDaniel Stipich har det senaste året haft egen konsultverksamhet inom varumärke och kommunikation. Mest känd är han dock från tiden som varumärkeschef för Stockholm Arlanda Airport och Bromma Stockholm Airport i 10 år där han arbetade med kommunikation och varumärkesfrågor på en internationell nivå och var bland annat upphovsmannen bakom Stockholm Hall of Fame på Stockholm Arlanda Airport.
Men nu går han alltså över till NK.
– NK är ett fantastiskt varumärke som de flesta har en relation till, så för mig är det här ett av Sveriges roligaste jobb. Varumärket, affären, pulsen, det internationella och kundfokuset är det som lockar mig, säger han till Resume.se.
Vilken prägel vill du sätta på NK?
– Först handlar det om att sätta sig in och förstå verksamheten, på längre sikt om att utveckla kommunikationen tillsammans med mina kollegor och våra samarbetspartners. Det handlar om att både förvalta och utveckla varumärket.
På frågan varför han tror att just han fick jobbet, säger Daniel Stipich:
– Jag tror en del är mina erfarenheter från Arlanda och Bromma och likheterna som finns mellan varuhus och flygplats. Den internationella miljön och de många partnersamarbetena som båda verksamheterna har.
Daniel Stipich tillträder på NK i februari.
Tero Marjamäki
Ämnen i artikeln:
Camilla Wallander