Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Han blir reklamchef på Aftonbladet

Publicerad: 16 Januari 2008, 12:00

Aftonbladet inrättar en tjänst som reklam- och sponsringschef åt Peter Nelander som återvänder till jobbet efter en pappaledighet. Han får ansvar över fyra personer som ska stärka upplagan.


Peter Nelander. Foto: Aftonbladet.

Tjänsten har inte funnits tidigare och inrättas för att papperstidningen ska synas tydligare. I ett pressmeddelande säger Peter Nelander:

– Om jag ska nämna tre utmaningar så handlar det om att öka vårt fokus på kvällstidningen och bilagorna, att utveckla våra satsningar inom vår sportsponsring och att Sportbladet fortsätter att vara ledande eftersom den är en av våra viktigaste produkter.

Totalt fem personer kommer att arbeta på den nya avdelningen som ligger under marknadsdirektören Pontus Ogebjers ansvarsområde.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.