Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Han får global roll på Puma

Publicerad: 13 januari 2015, 07:35

Rickard Kull.

Foto: Pressbild.

Rickard Kull blir global marknadschef för Puma running/training. Ny nordisk marknadschef på Puma är Rutger Hagstad.


Rickard Kull har lång erfarenhet inom Puma, och bygger nu vidare på sin karriär genom att få globalt marknadsansvar för segmentet running/training.

– Det känns oerhört spännande att anta denna utmaning. Pumas samarbete med Rihanna samt friidrotts -VM följt av mästerskapsåret 2016 kommer att vara fantastiska plattformar för Puma att visa att vi är "Forever Faster", säger Rickard Kull i ett pressmeddelande.

Det var under hösten som varumärket lanserade plattformen "Forever Faster" med världsstjärnor som Usain Bolt och Mario Balotelli. Den ska nu utvecklas, och i Norden efterträds Rickard Kull av Rutger Hagstad som rekryteras internt.

– För att använda en sportsmetafor; Rutger är en oerhört komplett marknadsförare med förståelse likväl för sälj som produkt, kommenterar Rickard Kull.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.