Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Han kommer fortsätta påverka branschen ändå"

Publicerad: 2 Juli 2010, 11:47

Igår aviserade Alex Bogusky, att han lämnar reklambranschen för att gå vidare till ett hemligt projekt utanför branschen. – Givetvis tråkigt att han lämnar branschen, men jag tror han kommer fortsätta påverka den ändå , säger CP+B Europes svenska cd Gustav Martner.


Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeGustav MartnerAlex Bogusky

Alex Bogusky. Foto: Maria Lindholm

Gustav Martner, cd CP+B Europe

Efter närmare 20 år i reklambranschen meddelade igår Alex Bogusky att han väljer att lämna branschen för att gå vidare med än så länge hemliga egna projekt.

– Personligen hade jag väldigt gärna velat att han stannat, för han är en verklig inspirationskraft, men från ett CP+B Europe perspektiv är det inget större problem att han går vidare, Alex har byggt upp ett bra team med många kloka och duktiga människor, säger Gustav Martner.

– Med tanke på att han ändå varit väldigt länge i branschen förstår jag honom. Min förhoppning är att han ändå kommer att påverka branschen på ett eller annat sätt ändå.

Någon avskedshälsning till Alex Bogusky?

– Alex var en av de som var starkaste drivkraften bakom köpet av Daddy, som jag är väldigt tacksam för idag. Så tack!

I en intervju med New York Times, igår, torsdag, berättade Alex Bogusky om sina framtidsplaner:

– Jag tror inte att jag kommer att göra så mycket marknadsföring framöver. Det har jag gjort massvis, och jag har svårt att hitta nya utmaningar inom reklamvärlden nu.

I januari lämnade Alex Bogusky CP+B Europe för att gå till ägaren MDC efter mer än två decennium på byrån han en gång var med och grundade och byggde upp från att vara en liten okänd byrå till en av världens mest välrenommerade. I december 2009 valdes Alex Bogusky också av Adweek till decenniets bästa cd.

Under de två senaste decennierna har Alex Bogusky varit med och tagit fram belönade kampanjer för bland annat Burger King, Volkswagen, Hulu, Ikea och Best Buy.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.