Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Han lider för Reebok

Publicerad: 15 Februari 2013, 09:13

Marcus Schramm svettas för Reebok

Marcus Schramm på The Viral Company gör allt för kunden. I sex månader ska han träna crossfit i företagets kampanj för Reebok.


Ämnen i artikeln:

Reebok

-  Jag har ju inte tränat på 12-13 år nu men tro det eller ej, jag  var  faktiskt hockeymålis som ung. Nu är man 30 år, jobbar hårt och äter  för  mycket snabbmat och godis. På något sätt har jag ändå alltid vägt  in på  56 kilo

Träningsformen crossfit har funnits i Norden sedan ett tiotal år  tillbaks och under de senaste åren varit med om ett rejält uppsving.  Mads Jacobsen, Reeboks Sport Marketing Manager förklarar:Markus Schramm har precis gjort sitt första pass och ser med tillförsikt på de kommande sex månaderna av träning:

- De senaste tre åren har crossfit formligen exploderat  i Norden. Så kallade crossfit boxar öppnar upp i rasande takt vilket  känns superkul, för att träna crossfit handlar inte bara om bra träning  utan öppnar upp för ny gemenskap. Man tränar i små team, max 12-15   personer, det ger ett härligt pepp och bra träning.   Vårt uppdrag är att visa på att det faktiskt bara är att testa på,  fysisk form spelar ingen roll. Man är med på sina egna villkor. Därför  känns det riktigt kul att Markus från byrån vill lägga sitt engagemang i  att handgripligen vara med och bygga kulturen.

Markus kommer under de kommande sex månaderna både  träna och utbildas i CrossFit och samtidigt lägga om sin kost. Projektet  avslutas med deltagande i en av Nordens tuffaste CrossFit-tävlingar.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.