fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Han prisas för Elgigantens förnyelse

Publicerad: 15 oktober 2015, 13:32

Vinnaren Eddie Hernandez.

Elgigantens tidigare marknadschef Eddie Hernandez blir Sveriges bästa marknadschef i kategorin Hemelektronikbutiker – i år igen.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Bästa MarknadschefElgigantenReklam

JL


Eddie Hernandez lämnade sin roll hos Elgiganten i augusti för att bli nordisk marknadschef Elkjop Nordic AS - Elgigantens ägare.

I oktober 2014 bytte elektronikbutiken Elgiganten ut sitt tv-koncept och tog in nya karaktärer – en förändring som visade sig vara ett smart drag. Nu prisas marknadschefen Eddie Hernandez för den effektiva kommunikationen.

Elgiganten har ökat kundnöjdheten från 82 till 86 procent genom bland annat bättre beömtande i
butiken och utökade servicemöjligheter i samband med köp. Elgiganten använder i stort sett alla kanaler för att få ut sitt budskap, men den överlägset bästa kanalen är oadresserad direktreklam.

– De som vill ta emot odr är mycket positiva. De gillar att få reklamen. Vi når på det sättet tre miljoner hushåll och kan visa mycket större del av vårt sortiment än i andra medier. Vi vet att odr är det mest säljdrivande mediet, säger Eddie Hernandez.

De ökar även närvaron i sociala medier för att locka yngre.

– Det är avgörande för vår framtida lönsamhet att vi bygger vår varumärkesposition för den yngre målgruppen.

Eddie Hernandez vinner i konkurrens med: Per Sjölin, Audio Video, Andreas Vennerstrand, Elon, Mia Lund Hanusek, Media Markt, Jonas Järrenfors, NetOnNet, Marina Davarinou, SIBA och Anton Nilsson, Webhallen

Elgiganten jobbar med:
Reklambyrå: Schærven
Mediebyrå: Vizeum
Produktionsbyrå: Forsberg & Co

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev