Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Han säljer byråns idéer på Tradera

Publicerad: 23 September 2009, 15:29

Har din byrå slut på idéer? Nu kan du köpa NPP:s kasserade idéer på Tradera.


Ämnen i artikeln:

NPP ReklambyråMattias Bodin

Mattias Bodin är vd på NPP.

NPP med kontor i Örebro, Västerås, Uppsala och Stockholm rensar nu sina gamla reklamkoncept. Så här lyder beskrivningen på Tradera:
• Sju koncept för att locka stockholmare att flytta till medelstor svensk industristad.
• "Plug-and-play" kampanjpaket för dig i tandvårdsbranschen.
• Superhjältekoncept för företag i precisionsmätningsindustrin.
• Har du ett jättestort köpcenter vid sidan av europaväg i utkanten av mellanstor svensk stad? Vi har konceptet för dig.
• Fyra ruskigt bra idéer för kommunala energi- och värmebolag. Om du vill sticka ut, alltså.

Mattias Bodin är vd på NPP.
– Det är skarpa koncept och idéer som vi presenterat för en kund. Men de valde att jobba vidare med en annan idé.

Hur mycket tid har ni lagt ner på konceptet?
– Jag skulle uppskatta att det rör sig om runt 300 timmar.

Just nu ligger bästa budet på 205 kronor. Man kan alltså göra ett klipp för ni tar väl mer än 70 öre i timmen?
– Absolut. Jag skulle tycka att det vore jätteroligt om någon köpte det här och att idéerna kom till användning.

Vad tror du att ni får in?
– Jag har egentligen inga förhoppningar. Skulle det bli en större summa skänker vi den till välgörenhet.

Hur kom ni på det här?
– Vi har precis blåst rent en av våra lokaler. Det var kreatörerna som kom med idén. Vi skulle göra oss av även med den sista flyttlådan.

Har ni några idéer kvar?
– Jodå. Det finns mycket idéer och anslagstavlorna börjar bli fulla igen. Dessutom har efterfrågan från kunderna ökat igen nu i höst.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.