Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 oktober 2010, 13:46
Radiotjänsts nätkampanj där man själv kunde ändra filmens innehåll tog interaktiva viraler till en helt ny nivå. Nu testar Nöjesbladet något liknande i sin nya höstkampanj där Alex Schulman skäller ut någon du tycker blivit för trist via mejl eller telefon. – Med den här kampanjen vill vi med glimten i ögat visa att Nöjesbladet är den bästa vägen till en femplushelg, säger Aftonbladets nöjeschef Klas Lindberg.
Användaren fyller i några korta uppgifter och sedan får den tilltänkta personen en utskällningsfilm, eller argt telefonsamtal av Alex Schulman.
Kontentan är att personen blivit för trist på sistone och borde gå ut och festa med avsändaren.
Hur man fixar en rolig helg läses i Nöjesbladet blir payoffen.
Utskällningssajten kompletteras med reklamfilmer i TV3, TV6 och TV8.
Hela kampanjen har gjorts av Naked och själva sajten ligger Strip Digital bakom.
Vill du testa? Gör det HÄR
Ove Gustafsson