Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Han tar över Cabomba

Publicerad: 12 december 2013, 15:23

Claes Ekström

Foto: Pressbild

Claes Ekström kom till Cambomba Brothers från Cloetta förra året. Nu blir strategen ny vd för verksamheten på Åsögatan i Stocholm.


Ämnen i artikeln:

Cabomba

Under 2013 har varumärkesbyrån Cabomba Brothers dubblat antalet anställda, vuxit och breddat sitt erbjudande. Det som tidigare var en renodlad strategibyrå är numera en varumärkesbyrå.

Erbjudande sträcker sig från strategi, design, innovation- och tjänsteutveckling till kommunikation med betoning på online.   Claes Ekström som kom från rollen som varumärkeschef på Cloetta förra året tar nu över vd-posten och fortsätter att vara en del av det strategiska arbetet på byrån.  

–Cabomba Brothers var så otroligt kompetenta i sitt strategiarbete och stod inför att utveckla sitt erbjudande så det kändes helt rätt att för mig att ansluta mig till företaget, säger Cabomba Brothers nya vd Claes Ekström i ett pressmeddelande.

– Vi är otroligt glada att Claes tar över som vd, särskilt jag som vill ha mer tid att fokusera på att utveckla våra kunder och vårt strategi- och innovationserbjudande, säger Cabomba Lars Källgren som nu lämnar över vd-stolen i en kommentar.

Bland Cabomba Brothers kunder märks sedan tidigare SVT, Samhall, SBS Discovery , Mittmedia Print, Boxholms ost (ny), SIA Glass, Neuroförbundet och Proffice. I år har varumärkesbyrån börjat arbeta med SBS Discovery. Veidekke och Veckans Affärer (ny)

–På Cabomba Brothers har man redan över hundra strategicase i portföljen och det är spännande att få vara en del i skapandet av en renodlad varumärkesbyrå med så stark strategisk bas. Vi håller ju nu på att skapa ett ännu starkare digitalt erbjudande ur ett varumärkesperspektiv. Framtiden ser ljus ut, kommenterar Claes Ekström.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cabomba

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.