Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Han tar över Jung von Matt

Publicerad: 10 Februari 2014, 09:25

Peter Håwi.

Foto: Pressbild.

Peter Håwi går in som ny vd, partner och strategisk projektledare på Jung von Matt. Han har verkat inom reklambranschen under nära två decennier och har varit vd för alltifrån Lowe People till Draft FCB. Han har också vunnit priser i Cannes, Guldägg och 100-Wattaren.


Ämnen i artikeln:

Jan CasserlövDraftFCBJohan Jäger

Peter Håwi ska leda verksamheten ihop med delägarna och grundarna Magnus Andersson och Johan Jäger.

– Vi är mycket nöjda över att Peter börjar. Han är van vid att jobba med stora kunder med många beslutsnivåer, både på nordisk och global nivå, säger Johan Jäger i en kommentar.

Peter Håwi har tillbringat nära hälften av sina 19 år inom reklambranschen som vd.

Han var först chef över Lowe People, som utsågs till topp tio inom nätverket. Han tog även över DraftFCB som rankades som etta i nätverket kreativitetsmässigt sett under hans ledarskap. Nu axlar han en ny vd-roll - Jung von Matt.

– Jag har haft ögonen på JvM länge. Det som lockade mig var
byråns förmåga att ta fram enkla, relevanta och konceptuellt starka lösningar för olika kunder i olika branscher – år efter år, säger Peter Håwi i en kommentar.


Han  arbetar parallellt med Jan Casserlöv för att skapa en smidig övergång –  Jan Casserlöv blir kommunikationschef för Toyota Sweden AB.

– Det är  förstås väldigt tråkigt att Janne slutar. Vi har känt varandra länge  och gjort mycket bra tillsammans, men alla här respekterar Jannes beslut  och önskar honom stor framgång, säger Magnus Andersson i en kommentar.

Jung von Matt tappade BMW under 2013, men har redan nu ett antal nya kunder på igång – bland annat ett Norden-uppdrag.

Byrån har idag kunder som Gallerix, Metro, Yoplait, MTG Radio och Dramaten.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.