Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Han tar över Suddenly

Publicerad: 3 februari 2009, 13:41

Webbyrån Suddenly Stockholm har en ny vd. Rickard von Yxkull från John Doe.


Rickard von Yxkull.

Rickard von Yxkull har senast varit projektledare på reklambyrån John Doe. Han har även ett förflutet som marknadschef på Expekt och nordisk marknadsansvarig på Silja Line.

Rickard von Yxkull efterträder grundaren Carl Norberg, som stannar på byrån men i en annan roll. Norborg och den andra grundaren Joel Wahlström jobbar operativt i bolaget. Tillsammans med Rickard von Yxkull utgör de ledningsgrupp.

Suddenly Stockholm föddes för fyra år sedan. Byrån har en rad kända varumärken som kunder, bland annat Yahoo, MSN, Calvin Klein, Kanal 5 och Elgiganten.

– Det känns väldigt bra att få in Richard på VD-jobbet i den expansion vi just nu är inne i. Han är helt rätt person för oss både som person och med den kompetens han tillför. Vi tror att vi nu kan fortsätta växa och utveckla bolagets tjänster med ökad takt, säger Carl Norberg i ett pressmeddelande.

Richard von Yxkull tillträder vd-tjänsten i    början av mars.

– Jag har jobbat med Suddenly både som kund och samarbetspartner i mina tidigare roller. Jag har alltid varit imponerad av leverans och energi från de, säger han.

Suddenly Stockholm ingår i Aegis-koncernen och finns sedan 2007 även i Oslo och Köpenhamn.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.