Reklam
Han uppfyller dina önskningar i Cannes
Publicerad: 14 juni 2010, 06:34
Cannes Lions börjar om en vecka och i år kan du uppfylla dina drömmar.
Leo Burnett skickar David on Demand som lovar uppfylla dina uppmaningar du skickar via Twitter.
BA
Billy Andersson
David on Demand.
Blir det inget Cannes det här året heller? Lugn, bevakningen av reklamfestivalen är intensivare än någonsin. Resumé hårdbevakar prisutdelningarna som vanligt men trenden de senaste åren har varit att reklambyråerna har egna utsända som levererar både rapporter och intervjuer.
Konkurrensen ställer allt högre krav på byråernas egna medier i Cannes. Leo Burnett är en av de mest ambitiösa och har sedan nästan två veckor en blogg där man spekulerar om vem som vinner vad. Och det handlar inte alls bara om egna bidrag utan det är generöst med beröm till konkurrenter.
Mer intressant är att byrån även skickar David on Demand, som egentligen heter David Perez och rekryterar kreatörer till byrån. David on Demand är en Cannes-live-version av Subservient Chicken . Perez är utrustad med en webbkamera, monterad på glasögonbågen, och ett Twitterkonto. Och det vi uppmanar honom att göra lovar han att utföra. ”Hoppa i Medelhavet” eller ”kittla Jessica Bjurström”.
Hur urvalet går till återstår att se men Perez lovar att webbkameran ska vara på mellan 21 och 26 juni i Cannes så att vi som blev hemma kan känna av partystämningen.